Wycieczka do Warszawy

W dniach od 25 do 27 kwietnia 2023 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Warszawy.

Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Starówki, gdzie zobaczyliśmy Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, archikatedrę warszawską, dom rodzinny Marii Skłodowskiej – Curie, a także symbol Warszawy – Syrenkę. Niesamowite wrażenie zrobił na nas pomnik Małego Powstańca, który uświadomił nam, że nasi rówieśnicy walczyli o wolność naszej Ojczyzny.

Następnie udaliśmy się na Plac Krasińskich, gdzie znajduje się Pomnik Powstania Warszawskiego, przedstawiający obrońców stolicy wychodzących z kanałów, a obok niego  właz, którym w 1944 roku ewakuowali się powstańcy i ludność cywilna.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania były Łazienki, gdzie spod Belwederu przeszliśmy pod pomnik Fryderyka Chopina, znanego na całym świecie kompozytora, który w swoich utworach rozsławiał pozostającą pod zaborami Polskę. Widzieliśmy „Starą Pomarańczarnię”, Pałac na Wyspie, Wodozbiór, Pałac Myślewicki, Podchorążówkę. Spacerem poszliśmy do Senatu i Sejmu, gdzie mogliśmy zobaczyć najważniejsze miejsca związane z polityką naszego kraju.

W drodze do Otwocka – gdzie mieliśmy nocleg, zwiedzaliśmy park rezydencji króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie.

Drugi dzień naszej przygody z Warszawą rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mogliśmy poczuć bohaterstwo młodych ludzi, którzy oddali swoje życie za wolność naszej Ojczyzny.

Kolejnym punktem wycieczki był Stadion Narodowy, mogliśmy poczuć się jak prawdziwi kibice, ale także jak zawodnicy.

Zwiedzanie zakończyliśmy w Centrum Nauki Kopernik, gdzie poznawaliśmy i rozwiązywaliśmy zagadki współczesnej techniki i nauki.

Ostatniego dnia pobytu w Warszawie udaliśmy się na Żoliborz, do parafii pw. Św. Stanisława Kostki, gdzie posługiwał bł. ks. Jerzy Popiełuszko. Zwiedzaliśmy muzeum, w którym poznaliśmy życie Męczennika za wolność sumienia i Ojczyzny.

Z Panią przewodnik pojechaliśmy autokarem na Powązki. To jedna z najbardziej znanych nekropolii w Polsce, miejsce pochówku wielu znanych i zasłużonych osób – żołnierzy, patriotów, poetów, pisarzy, artystów, sportowców, duchownych. Zwracaliśmy uwagę na nagrobki, z których każdy był dziełem sztuki. Stamtąd udaliśmy do Ogrodu Saskiego, gdzie pod Grobem Nieznanego Żołnierza zobaczyliśmy zmianę warty.

Z placu Marszałka Józefa Piłsudzkiego przeszliśmy na Krakowskie Przedmieście, zobaczyliśmy m. in. Pałac Prezydencki, kościół Świętego Krzyża, Uniwersytet Warszawski i pomnik Mikołaja Kopernika.

Naszą przygodę z Warszawą zakończyliśmy wizytą w Pałacu Kultury i Nauki. Wyjechaliśmy na trzydzieste piętro gmachu, skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy i podsumowaliśmy, gdzie byliśmy i co zwiedziliśmy.

Po obiedzie wróciliśmy do domów. Drogę powrotną umilaliśmy sobie śpiewem i żartami. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Sokołowa, gdzie na parkingu czekali na nas stęsknieni rodzice.

Serdecznie dziękujemy Zarządowi Banku Spółdzielczego w Sokołowie Małopolskim, na czele z prezesem, panem Grzegorzem Mazgajem za wsparcie finansowe naszego wyjazdu w kwocie 2500 zł.