„MŁODY NOBEL” PROMUJE MATEMATYKĘ

image017Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!” – pod takim hasłem organizowana jest wyjątkowa akcja edukacyjna, w której biorą udział szkoły z różnych stron świata.

                logo

Rokrocznie od pięciu lat w ostatni piątek września obchodzony jest Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Do tego święta przyłączyli się również uczniowie klasy III a szkoły podstawowej w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Młp. Dnia 25 września 2015r. wzięli oni udział w warsztatach z matematyki prowadzonych przez wolontariuszki programu „PROJEKTOR- wolontariat studencki” – Agnieszkę Matuła i Teresę Matuła. Zajęcia zrealizowane zostały w ramach kampanii „MŁODY NOBEL”- projektu edukacyjnego Fundacji Rozwoju Wolontariatu oraz Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza. Jej celem jest popularyzowanie przedmiotów ścisłych, takich jak matematyka, fizyka, chemia, biologia, mechatronika i innych, wśród uczniów szkół z małych miejscowości.

Jednodniowe święto Tabliczki Mnożenia to doskonała okazja do propagowania niecodziennej, acz ciekawej formy nauczania i uczenia się matematyki.
Trzecioklasiślogo 2ci biorący udział w warsztatach sklejali kolorową tabliczkę mnożenia w kształcie wesołej sówki, żabki i ślimaka, która może posłużyć im do samodzielnej nauki mnożenia oraz do powtórek i utrwalania działań. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności poprzez wspólną zabawę i rozwiązywanie zadań – z pomocą szablonów zwierzątek uzupełniali iloczynowe słoneczka, grafy z działaniami mnożenia i dzielenia oraz dopasowywali wyniki z kart do iloczynów. Była również zabawa „Jedzie pociąg z daleka” w wersji z działaniami matematycznymi oraz wyścigi na taśmie metrowej, podczas których uczestnicy doskonalili techniki rachunku pamięciowego.

Takie warsztaty to wspaniały sposób na to, aby rozwinąć w uczniach zainteresowanie matematyką oraz sprawić, by polubili ten przedmiot – przekonuje Agnieszka Matuła, jedna z wolontariuszek prowadzących warsztaty. Nieszablonowa forma zajęć koncentrująca się głównie na nauce poprzez zabawę pokazuje, że matematyka nie musi być trudna ani nudna. Wprost przeciwnie – jest bardzo ciekawą dziedziną wiedzy, pełną frapujących zagadek i łamigłówek dla każdego, które rozwijają logiczne myślenie i utrwalają wiedzę zdobytą na lekcjach. Druga z wolontariuszek, Teresa Matuła, dodaje: Poprzez wspólną zabawę chcemy pokazać ciekawą stronę nauk ścisłych, zwłaszcza matematyki. Celem naszych zajęć jest przekonanie uczniów, że Królową Nauk da się polubić i zachęcenie ich do jej poznawania.

Obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczniach wiele pozytywnych reakcji oraz pobudziły chęć zdrowej rywalizacji. Zajęcia pokazały, że matematyka może być naprawdę ciekawa! – przyznają uczestnicy warsztatów. Święto było także wspaniałą okazją do uświadomienia uczniom, że ta dziedzina wiedzy towarzyszy nam przez całe życie i to w każdej chwili – kiedy patrzymy na zegarek, wstukujemy numer telefonu czy liczymy pieniądze. Wszędzie otaczają nas liczby, musimy umieć sobie z nimi radzić, dlatego warto znać tabliczkę mnożenia– podsumowują wolontariuszki „PROJEKTORA”.

GALERIA

image019 image018 image015 image016 image013 image002

image014 image011 image012 image010 image009 image001

image007 image008 image005 image006 image003 image004

stopka - szkoła

librus
przedszkolestr
Statystyki
Certyfikaty

szkola-odkrywców-talentów

certyfikat5

certyfikat

certyfikat 2

certyfikat1