Gimnazjaliści ZSJP2 w Sokołowie Młp. “zabrali głos” podczas debaty szkolnej

Bogatsi o image004wiedzę i doświadczenie zdobyte podczas realizacji zadań w pilotażowej edycji programu „WF z klasą” 18 grudnia 2014r zorganizowaliśmy w naszym Gimnazjum ogólnoszkolną debatę z udziałem przedstawicieli z wszystkich klas Gimnazjum.

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Młp. bierze udział w programie
„WF z Klasą”, która wspiera nauczycieli w rozwijaniu kultury fizycznej uczniów i przyczynia się do wypracowania pomysłów na nowoczesne i ciekawe lekcje.

Program powstał, żeby zapobiec spadkowi poziomu aktywności fizycznej dzieci i młodzieży. Ma sprawić, że lekcje wychowania fizycznego będą prowadzone w mądry i nowoczesny sposób. Mogą odwrócić tę niebezpieczną dla zdrowia najmłodszej populacji tendencji. Kształtowanie w uczniach nawyku regularnego uprawiania sportu jest tak samo ważne, jak uczenie samodzielnego myślenia.

Program „WF Z KLASĄ” to wspaniała inicjatywa, która daje możliwość uczniom na wypowiedzenie głośno własnego zdani. Obrady miały na celu poznanie opinii uczniów na temat prowadzonych lekcji wf-u (plusy i minusy) oraz zebranie ciekawych pomysłów i rozwiązań, aby każdy uczeń  chętniej uczestniczył w zajęciach sportowych.

Debatę szkolną w naszej szkole poprzedziły bardzo rzetelne przygotowania na lekcjach wychowania fizycznego. Nauczyciel wf-u P. B. Rybak zapoznał uczniów z  programem „WF z klasą”, dokładnie podał zagadnienia, które nasza młodzież wspólnie z nim przeanalizowała, a które pojawiły się jako podstawowe zagadnienia debat. Kolejnym krokiem było opracowanie planu debaty oraz sprawnego przeprowadzenia całego przedsięwzięcia.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele klas I-III Gimnazjum (po 5 osób), nauczyciele
wf-u P.Ł. Marecki, P.M. Staniec, P. B. Rybak oraz P. S. Walicki. Spotkanie zaszczycili również Dyrektor oraz Zastępca Dyrektora Szkoły. Debatę poprowadziła (moderator) osoba neutralna P. B. Kraska.

Spotkanie zostało podzielone na cztery panele:

Debata oksfordzka:

  1. „Plusy minusy wychowania fizycznego”.

Debata Panelowa:

  1. Organizacja zajęć z wychowania fizycznego.
  1. Co można zmienić?

W I. części, w debacie oksfordzkiej młodzież została podzielona na dwa obozy. Obóz broniący „Plusy WF”, Obóz atakujący „Wady WF” oraz Skład Sędziowski liczący pięciu neutralnych obserwatorów –losowo wybranych przedstawicieli gimnazjalistów. Każdy z obozów posiadał swoich sekretarzy, którzy notowali podawane propozycje.

Debata przyniosła następujące ustalenia:

  1. a)  Plusy WF m. inn.:

– atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne,

– mili nauczyciele,

– sport to zdrowie,

-integracja klasowa

-ćwiczenie na świeżym powietrzu

-lepsza kondycja

 

  1. b)  Minusy lekcji m. inn.:

– brak pryszniców,

– brak szafek na ubrania

– brak kotary oddzielającej młodzież ćwiczącą na sali

– brak siłowni.

Obiektywny Skład sędziowski doszedł do wniosku, że zajęcia są ciekawe, intensywne
i urozmaicone.   Jest dobrze, ale może być lepiej.

Debaty panelowe przyniosły również zamierzony skutek. Poznaliśmy potrzeby jak również przede wszystkim pomysły uczniów na lepsze lekcje. W tej części spotkania młodzież miała możliwość bezpośredniej konfrontacji z Dyrekcją, z nauczycielami wf-u. Zadawane były trafne pytania dotyczące zmian w organizacji zajęć z wf, zmian kryteriów oceniania jak również uczniowie podawali swoje pomysły na to, jak można ulepszyć lekcje wf-u, w jaki sposób można je uatrakcyjnić, unowocześnić.

Wszelkie pomysły zostały skrupulatnie zanotowane przez Dyrektora szkoły. Debata przebiegła w miłej atmosferze, bez kłótni i konfliktów. Wyznaczono wspólne cele. Dyrektor szkoły przychylnie ustosunkowała się do proponowanych zmian. Zostały omówione kluczowe momenty debaty oraz określiliśmy korzyści z jej przeprowadzenia.

 

Spotkanie zostało zakończone w optymistycznych nastrojach. Możliwość wymiany poglądów między uczniami i nauczycielami z pewnością wniosła wiele świeżości w nasze myślenie o lekcjach wf-u. Wierzymy, że udało nam się stworzyć wspólna przestrzeń, gdzie można wyrażać swoje pomysły i poglądy. Liczymy na owocną współpracę.

Dziękujemy wszystkim za udział w debacie.

 

 

GALERIA ZDJĘĆ

image002 image003 image005 image006

image001 image007 image008 image009

image010 image011 image012 image013

image014 image015 image016

 

stopka - szkoła

librus
przedszkolestr
Statystyki
Certyfikaty

szkola-odkrywców-talentów

certyfikat5

certyfikat

certyfikat 2

certyfikat1