Sprawozdanie z wycieczki w Bieszczady

image00108.06.2015r. pojechaliśmy na długo wyczekiwaną wycieczkę w Bieszczady.Wyjechaliśmy  spod szkoły o godz.6.10.Było nas łącznie 50 osób: 46 uczniów z klas: VIa, VI b, Vb, Vc oraz czworo z gimnazjum. A także nasi opiekunowie: panie Agnieszka Dudzik, Barbara Łach, Anna Bazan i Krystyna Walkowicz. W Sanoku dosiadł się przewodnik górski i pilot wycieczek pan Andrzej Lenart.

Autobus zawiózł nas najpierw do Zagórza, gdzie obejrzeliśmy ruiny klasztoru. Szliśmy tam wzdłuż pięknych stacji Drogi Krzyżowej. Z Zagórza pojechaliśmy na tzw.kamień leski, znajdujący się w lesie obok Leska. Związana jest z nim legenda o nieposłusznej córce, zamienionej w tenże kamień. Następnie w tzw. ,,Słodkim domku“ zjedliśmy lody, trufle, ciastka itp. słodkości. Dalej na trasie naszej wycieczki były Myczkowce ze wspaniałą zaporą i Ogrodem Biblijnym oraz małym zoo. Kolejnym etapem była Solina. Przeszliśmy przez zaporę, kupiliśmy mnóstwo pamiątek i płynęliśmy statkiem ,,Bryza“. Po godzinnym rejsie w rytmie szant  udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczo-Łowieckiego w Nowosiółkach. Tam też zjedliśmy pierogi. Potem w drodze do domu zajechaliśmy pod górę Sobień, gdzie zobaczyliśmy ruiny zamku Kmitów. W tym zamku odbyło się wesele króla Jagiełły z trzecią żoną, a ślub był w Sanoku Do domu wróciliśmy ok.19.30, zmęczeni,ale zadowoleni, bogatsi o nowe informacje i doświadczenia. Dodatkowe atrakcje wycieczki:

1.kot Persjan, którego spotkaliśmy w Nowosiółkach (niektórzy z nas chcieli go wziąć do domu, bo był bardzo zaniedbany i przepiękny, a na dodatek lubi pierogi)

2.nietypowe pamiątki (mogą przestraszyć bardziej strachliwych)

3.niezapomniane widoki (zrobiliśmy mnóstwo zdjęć)

4.poznanie bieszczadzkich legend (o Dusiołku i Biesie oraz Czadach).

Uczniowie kl.VI b wraz z wych.panią Agnieszką